Întâlnire de informare cu elevii din Vima Mică
Marți, 20 octombrie a fost organizată la Școala Vima Mică, ultima întâlnire din seria celor 7 întâlniri/ateliere de lucru care au loc în cadrul proiectului „Planificarea managementului conservării biodiversității în aria naturală protejată ROSCI0030 Cheile Lăpuşului împreună cu aria naturală de interes național 2.583 Cheile Lăpuşului”, finanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020. Din cauza restricțiilor impuse de pandemia de coronavirus, întâlnirea a avut loc fără prezența fizică a reprezentanților GeoMMed. Materiale au fost distribuite și prezentate de către profesori.
Proiectul „Planificarea managementului conservării biodiversității în aria naturală protejată ROSCI0030 Cheile Lăpușului împreună cu aria naturală de interes național 2.583. Cheile Lăpușului - cod SMIS 119122”, implementat de Asociația Profesională Geommed este finanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, Obiectiv specific 4.1 Creșterea gradului de protecție și conservare a biodiversității și refacerea ecosistemelor degradate. Unul dintre obiectivele proiectului vizează ”Creșterea gradului de informare a elevilor și profesorilor din arealul vizat de proiect, cu privire la importanța conservării habitatelor și speciilor de interes comunitar din situl Natura 2000 și din aria naturală protejată de interes național, prin organizarea în 7 unități școlare, a unor ateliere de lucru și discuții în cadrul orelor de dirigenție/biologie/geografie, pe baza realizării unei expoziții itinerante de fotografie și distribuirea de materiale informative”. Ultima întâlnire din seria celor 7 a avut loc marți, 20 octombrie, la Școla Vima Mică și, avțnd în vedere restricțiile impuse de pandemia de coronavirus, a fost una atipică. Concret, atelierul de lucru s-a desfășurat fără prezența fizică a reprezentanților GeoMMNed, întruvât regulile actuale nu permit accesul persoanelor din exterior în unitățile de învățământ. Materialele (tricouri, șepci, broșuri, pixuri, memory stick-uri) au fost distribuite însă elevilor și prezentate prin bunăvoința profesorilor și a doamnei director.
La final, elevii au fost informați că se pot înscrie cu eseuri, colaje sau fotografii la un concurs de promovare a ariei protejate. Autorii celor mai bune 3 lucrări vor fi premiați cu cărți și vor primi titlul de „Ambasador al sitului Natura 2000”.